Després de la brillant actuació, vaig assistir a la conferència sobre les PDI, pissarres digitals a les aules.
En aquesta conferència es va tractar aquesta eina com a estri molt important per a recolzar metodologies que es treballen a les aules com poden ser els racons i altres mètodes d'introducció de competències bàsiques.
A més a més d'eina divertida dels infants, mestres d'escola van aportar el seu parer d'aquesta eina i la van catalogar d'utilitzable per a tot.
En la meva opinió les PDI són unes eines que faciliten molt la feina per als adults i per als infants una manera diferent d'il·lustrar coneixements, és doncs que per a mi aquesta eina és una més d'entre les moltes que es poden utilitzar per a gaudir aprenen!
Per acabar:
La setmana en general ha estat una setmana diferent de les de sempre i més divertida, ja que hem pogut gaudir de diferents coses i no solament això sinó que a trencat la monotonia i ha fet prendre's la setmana amb més ganes i il·lusió de descobrir indrets, persones, coses diverses.
Bona actuació!
Divendres 15 vam gaudir d'una actuació
d'una companyia encarregada de realitzar espectacles per als més
petits.
Va ser molt divertit, vam tornar a viure com nens petites cançons tradicionals, històries i sobretot vam gaudir d'una actuació molt alegre i dinàmica per als infants. Us recomano a tots aquesta companyia! |
|
Conferència de Jaume Cela
El passat 11 de Novembre vam iniciar la setmana de reflexió 2.0 amb una conferència que ens va fer Jaume Cela (un dels autors del llibre Va de mestres) als estudiants de 1er d'Educació Infantil.
En aquesta en Jaume ens va parlar des de la seva vessant educativa.
Va aportar un munt d'idees sobre el que significa per a ell educar i va traslladar comentaris d'allò més interessants!
El petit recull que he fet ha estat:
- Els mestres som els gestors de moltes incerteses, tots sabem que la vida és un camí i que avui dia vivim en funció del temps, de la velocitat .
Amb això ha volgut transmetre la idea de què avui en dia els humans estem aferrats a les noves tecnologies i moltes vegades no veiem el que succeeix al nostre voltant; ex (compartir seient amb algú però no entaular conversació, ja que estem cadascú amb el nostre mòbil), altre exemple a estat els e-mails, aquests són extraordinaris per a establir conversacions a totes hores sobre dubtes que se't van ocasionant, però perjudicant alhora potser de prendre decisions sobre coses que requereixen més temps...
Com bé diu ell, vivim en una societat tremendament accelerada...
- Escola-família van lligats.
L'escola és una institució que acull a nouvinguts i els instal·la. Acompanya al nen, el guia, es fa partícip de la seva autonomia i sobretot el fa ser amo del seu destí.
- El currículum és l'adient?
En Jaume ens parla sobre el currículum a l'etapa obligatòria i ens fa reflexionar sobre el què és i no el que s'esta fent.
Ell mateix ens proposa que el canviem que lluitem per a què tot el que posa al currículum sigui treballat a partir de coses essencials per a la vida; ens ofereix que obrim un debat social per tenir un bon currículum a partir del plurilingüisme.
- Què és educar?
-Educar cos i moviment.
-Consum amb criteri, presentació del medi.
-Ús noves tecnologies (saber utilitzar)
-Quina és la nostra feina?
-Acollir criatures tal qual arriben de la manera que sigui.
-Feina de mostrar al món.
-Acompanyar als alumnes en el descobriment del món.
- Tenim diferents reptes:
-Deixar
que les criatures siguin criatures.
-Educar com a acte de present. Currículum rellevant.
-Ajudar a crear una veu pròpia.
-Tindre tendresa, afecte, escolta, riure...
-L'aula és un espai social i cognitiu.
- Equivocar+rectificar.
- L'escola s'ha d'adaptar al nen no el nen a l'escola.
-Educar a l'èxit.
-Educar com a escola inclusiva, cada nen és una peça única.
-Què a l'aula passin coses interessants.
-Educar com a acte de present. Currículum rellevant.
-Ajudar a crear una veu pròpia.
-Tindre tendresa, afecte, escolta, riure...
-L'aula és un espai social i cognitiu.
- Equivocar+rectificar.
- L'escola s'ha d'adaptar al nen no el nen a l'escola.
-Educar a l'èxit.
-Educar com a escola inclusiva, cada nen és una peça única.
-Què a l'aula passin coses interessants.
- Què a de traslladar el mestre?
El mestre creu en l'alumne, a de fer-li creure que pot tirar endavant.
Fer que allò que aprenen els hi sigui rellevant i educatiu.
- Principal obligació:
Estimar a tots els alumnes per igual, i si no ho fas fer-ho veure.
Nosaltres ens devem als alumnes!!!
Ser mestre és ser reconegut per l'alumne, no fer de mestre..
M'ha agradat molt aquesta conferència, trobo que ha estat molt propera, acollidora, interessant i sobretot molt coherent amb tot allò que deia.
Un aspecte que remarcaria va ser allò de què l'instrument més potent és la “falda”. Crec que en Jaume ens a fet uns molts bons cèntims del que és i ha estat per a ell aquest món tan gran com és l'educació.
I com bé diu ell espero, confio i desitjo que nosaltres, els propers docents canviem moltes de les coses d'aquest model educatiu que no arriba enlloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada