El Word és potser el processador de textos més conegut i utilitzat per
tots nosaltres.El darrer dia a la classe de GTIC vam treballar amb aquest
programa, i el nostre professor va ensenyar-nos a fer un índex de manera
automàtica i a fer citacions, dues eines molt útils i què a més ens fan estalviar temps.
Com introduir cites de forma correcta al nostre treball?
És molt important posar cites i referències dels llibres o webs que hem consultat per fer qualsevol treball. Per fer-ho, hem de clicar a ''Referencias'' i ''Insertar Cita'' situat a la part superior del Word.
És molt important posar cites i referències dels llibres o webs que hem consultat per fer qualsevol treball. Per fer-ho, hem de clicar a ''Referencias'' i ''Insertar Cita'' situat a la part superior del Word.
Després hem de completar un seguit de dades per tal que apareguin a les nostres referències, com són: autor, any, pàgines, any d'edició i el títol del llibre. En aquest cas, he traslladat un exemple del llibre ''Va de mestres'' de Jaume Cela i Juli Palou.
Hi ha 3 formes de Citat:
1- La primera citació seria posar
darrera del nom de l'autor o autors l'any que es va fer o es va publicar
el llibre o conte. En aquest cas no es posaria nom de l'autor ni nom
del llibre perquè ja ho hem dit anteriorment
Ex: Jaume Cela (2004) en el seu llibre va de mestre
2- La segona citació seria posar el cognom de l'autor/a del llibre i l'any.
Ex: L'autora (Díez, 2007) va publicar el seu llibre...
Ex: Jaume Cela (2004) en el seu llibre va de mestre
2- La segona citació seria posar el cognom de l'autor/a del llibre i l'any.
Ex: L'autora (Díez, 2007) va publicar el seu llibre...
3-
La tercera citació seria posar el cognom de l'autor/a del llibre, l'any i
la pàgina d'on s'ha extret la informació. En aquest cas el tex extret
aniria en cometes.
Ex: “Los niños han de ir al
bosque” (Díez, 2007, pág. 15).
Com fem l'índex?
Un altre punt important és com fer l'índex. Molta gent el feia amb la
tecla TABULAR. Fent-ho d'aquesta manera perds molt de temps, una forma molt pràctica és fent servir els estils que
el wordens mostra.
- Subratllem els titols que volem que siguin d'estil 1 i cliquem on posa "Titulo1" i se'ns convertirà automàticament. Fem el mateix amb els títols que volem que sigui "titulo 2" i així successivament.
- Desprès anem a Referències i allà a "tabla de contenidos" ( a mà esquerra).
- Quan ja estem allà seleccionem la "Tabla de contenidos 1".
- Automàticament se'ns formarà un índex i en el moment que el vulguem actualitzar només hem de passar per sobre d'ell i clicar a l'opció "Actualitzar Tabla".
- Ens donarà dos opcions, hem de clicar la que posa "actualizar toda la tabla".
- Desprès si volem que es posin en 1.1, 1.2... cliquem el botó "lista multinivel" i allà el quadre que surt (1 titulo 1 1.1 Titulo 2...).
Per finalitzar només hem de clic a Acceptar i ja tindrem la nostra citació al nostre document de Word.Crec què aquesta classe a estat molt productiva ja què jo alhora de fer treballs aquestes dues eines les desconeixia i per això perdia més temps i puc dir doncs què d'ara en endavant les podre utilitzar i guanyare temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada